نقد و بررسی بازی pes 2017 + ویدیو به زبان فارسی

نوشته شده توسط:علی ب | ۱ دیدگاه

http://uupload.ir/files/iamj_pes_2017_trailer_barcellona_thumb7-650x370.png

کونامی امسال هم نسخه‌ای دیگر از بازی شبیه‌ساز فوتبال خود با نام PES 2017 را به بازار عرضه کرد تا هم طرفداران خود را به مرحله‌ای جدید از تجربه‌ی ورزش فوتبال در دنیای بازی‌های ویدیویی هدایت کند و هم از گردونه رقابت با FIFA عقب نیوفتد. اما آیا واقعا این بازی توانسته عملکرد مناسبی را از خود به نمایش بگذارد؟ با پیس باز و بررسی بازی PES 2017 همراه باشید.

دانلود ویدیو در ادامه مطلب....

((دانلود بررسی بازی pes 2017 ))

بحث های زیادی پیرامون بازی PES و رقابت آن با FIFA همیشه در جریان است. برخی به این مسائل کاری ندارند و به هر سال با آمدن نسخه‌ای جدید از PES، آن را تهیه و به بازی مشغول می‌شوند. اما آیا خود شرکت کونامی فکری هم بابت کاهش مخاطبان بازی خود کرده است؟ بازی PES 2017 پیشرفت‌های خوبی به نسبت نسخه‌های گذشته داشته و خوشبختانه کونامی توانسته راه خود را تا حد زیادی پس از افتضاحاتی که طی سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ به بار آورد، پیدا کند، اما هنوز هم که هنوزه مجموعه‌ی PES درگیر مشکلاتی در درون ماهیت و گیم‌پلی و سیستم کلی خود است که شاید بتوان گفت کونامی خیلی دیر به فکر جمع و جور کردنشان افتاده و هرچقدر تلاش می‌کند تا آنها را حل کند، فایده‌ای ندارد.

به طور کل بازی‌های این چنینی، به خصوص دو شبیه‌ساز فوتبال FIFA و PES سلیقه‌ محور هستند و علاقه به آنها توسط هوادارانشان، گاه تعصبی و گاه از روی سلیقه‌ی بازی است. با این حال مهمترین مسئله‌ای که می‌تواند در هر یک منجر به جذب طرفدار جدید و حفظ هواداران قدیمی شود، پیشرفت، ارائه‌ی المان‌های جدید و از همه مهم‌تر، معنی اصطلاح «شبیه‌ساز» به معنای واقعی است. شبیه‌ساز بودن صرفا به پیاده‌سازی دقیق انیمیشن‌ها و رفتارهای بازیکن‌ها نمی‌شود، کما اینکه این موارد هم از اهمیت به سزایی برخوردار هستند. با این حال، عامل دیگری که می‌تواند یک چنین بازی‌هایی را به درجه‌ی واقعی بودن برساند، وجود تیم‌های واقعی، بازیکنان واقعی، تعاملات واقعی و از همه مهم‌تر، المان‌های واقع‌گرای دنیا در داخل بازی است. PES 2017 نه تنها پیشرفتی در زمینه لایسنس تیم‌ها نداشته، حتی به خاطر کارهایی که الکترونیک آرتز طی یک سال گذشته انجام داده، برخی تیم‌ها و لیگ‌ها را از دست داده است. شاید بزرگترین آبروریزی برای مجموعه‌ی PES، از دست دادن حق استفاده از لیگ ژاپن بود که البته برای ما مسئله‌ای نیست، ولی خب در مجموع نشان‌دهنده‌ی ضعف کونامی و PES در حفظ جایگاه خود نزد طرفداران است.

 

این موضوع به کنار، مشکل اسامی و حتی لباس‌های برخی تیم‌های نام‌آشنا و پرمخاطب در PES 2017 به هیچ وجه حل نشده و حتی بدتر هم شده. این مشکلات در برخی مواقع با نصب بسته‌های بروزرسانی که توسط هواداران با استفاده از بخش تدوین بازی ساخته می‌شود، قابل حل است، اما پروسه‌ی نصب و اجرای چنین پچ‌هایی به قدری سخت است که از حوصله‌ی بیشتر مخاطبان خارج است.

PES 2017

قرارداد اختصاصی بارسلونا و کونامی باعث شده تا تیم بارسلونا با دقت و ظرافت خارق‌العاده‌ای در بازی PES 2017 جای داده شود.

PES 2017 در اولین نگاه، مقداری خشک و بی‌روح خود را نشان می‌دهد. البته این قضیه در بازی‌هایی که با استفاده از تم جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا انجام می‌شود، مقداری بهتر می‌شود، اما در بازی‌های معمولی، اتمسفر بازی آنقدرها گیرا نیست و خشکی همه چیز قابل تشخیص است. تیم سازنده‌ی PES 2017 توانسته بعد از چند سال، به بلوغ کلی در زمینه استفاده از موتور گرافیکی فاکس دست پیدا کند و در این بازی شاهد انیمیشن‌های متنوع و جالبی از سوی بازیکنان هستیم. برخوردهایی که بازیکنان با یکدیگر دارند قابل لمس است و واکنش‌های بسیاری برای آنها در قبال موقعیت‌های مختلف تعریف شده است. البته اگر از کسانی باشید که به تازگی پا به سری PES گذاشته باشید، مکانیک‌های بازی تا حدی برایتان آزاردهنده خواهند بود و زمان زیادی لازم است تا بتوانید به آنها عادت کنید. تکرها در PES 2017 خطرناک هستند و استفاده زیاد از آنها گاه به اخراج بازیکنتان ختم می‌شود.

 

این مسئله تا جایی امکان دارد کش پیدا کند که شما دیگر بیخیال استفاده از تکر برای تصاحب توپ شوید. یکی از موضوعاتی که حداقل برای شخص من هنوز پس از چند سال در مورد PES 2017 آزاردهنده است و حس می‌کنم کونامی سعی بر متعادل‌سازی آن ندارد، سیستم شوت و پاس در لحظه است. به این معنی که شما باید قبل از اینکه توپ به دستتان برسد باید تصمیم بگیرید چه کاری انجام دهید و دکمه‌ی مربوطه را هم فشار دهید. این مسئله در مورد پاس‌ها به شدت احساس می‌شود و در مورد شوت، حساسیت‌برانگیز است. در مورد سیستم شوت گفتم، مسئله‌ای که در مورد شوت‌ها حداقل برای من آزاردهنده بود، عدم وجود تفاوت بین قدرت شوت‌ها حتی بین بازیکنان ضعیف و قوی است. با اینکه از نظر مکانیک درونی خود بازی، تفاوت‌ها مشخص است، ولی در ظاهر و چیزی که می‌بینیم، فرقی برای مثال بین شوت مسی و مهدی ترابی در سایپا عملا نمی‌بینید!

PES 2017

عملکرد دروازه‌بانان در بازی عالی است.

سازنده‌های بازی بر روی دروازه‌بانان و عملکرد آنها در موقعیت‌های مختلف تلاش زیادی کرده‌اند و با مشاهده واکنش‌های آنها نسبت به شوت‌ها و دفع توپ‌ها، به این موضوع کاملا پی‌ می‌برید. این موضوع در کنار انیمیشن‌های طبیعی دروازه‌بان‌ها، یکی از نقاط قوت بلا منازع بازی PES 2017 محسوب می‌شود.

 

شاید هنوز هم که هنوزه، بهترین و جذابترین بخش بازی PES، مسترلیگ باشد. اینکه تیم مورد علاقه‌ خودتان را بچینید و به رقابتهای بیپایان بپردازید. اما کونامی خیلی سعی کرده تا در بخش MyClub که رقیب مستقیمی برای Ultimate Team فیفا محسوب می‌شود، سرمایه گذاری کند. با این حال، MyClub اونقدرها که باید و شاید نمیتواند مخاطب را درون خودش نگه دارد. از سیستم رده بندی Division بازی که تقریبا الهام گرفته شده از فیفا است، بگذریم، مشکلات متعدد لایسنس تو این بخش که با هیچ پچ فن مید خاصی هم قابل حل نیست، عاملی محسوب می‌شود که باعث می‌شود یک شیفتهی فوتبال مثل طرفداران رئال مادرید، منچستر یونایتد، منچستر سیتی، بایرن مونیخ، یوونتوس و خیلی از تیم‌های دیگر که لایسنس‌شان در بازی وجود ندارد، سمت MyClub نیایند و بی‌خیال این قسمت بشوند. درست در نقطهی مقابل، فیفا با خیال راحت در بخش Ultimate Team جولان می‌دهد و هرکسی با هر سلیقهای، میتواند تیم رویایی خودش را بدون هیچ محدودیتی بسازد و رهبری کند.

 

اینطور که پیش‌ می‌رود، نمی‌توانیم به آینده‌ی سری PES امیدوار باشیم. مهمترین عامل بازی‌های اینچنینی که وجود تیم‌های واقعی است، در هر نسخه‌ از PES ضعیف‌تر می‌شود و در حال حاضر با ضعیف‌ترین نسخه از این حیث مواجه هستیم. باید ببینیم کونامی چه تدابیری برای این قضیه در نظر گرفته و آیا می‌تواند در سال‌های آینده، از پس این مشکل بربیاید یا خیر.

  • Gladis

    Gladis

    • ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۱۹:۳۱:۱۵

    I know this site gives quality depending content and extra information,
    is there any other website which presents such data in quality?


ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!